Strona w budowie
W zależności od odbiorcy, jakość usługi medycznej jest interpretowana odmiennie.
Dla pacjenta - jakość jest definiowana przez pryzmat kwalifikacji personelu medycznego, atmosfery i warunków świadczenia usług oraz rezultatu, z jakim proces terapeutyczny się kończy.
Dla kadry medycznej - jakość stanowi odzwierciedlenie zgodności wykonywanych świadczeń z aktualną wiedzą i widoczną poprawą stanu zdrowia pacjenta.
Dla organizatorów systemu opieki zdrowotnej - jakość będzie oznaczała zapewnienie dostępu do świadczeń zgodnych z potrzebami pacjentów w kontekście działań skutecznych, racjonalnych i efektywnych.
Źródło: (Hauke E. Poradnik dla zapewnienia jakości w szpitalu.)
„Jakość jest to pewien stopień doskonałości”
(Platon)
„Jakość to zgodność z wymaganiami”
(P.B. Crossy)
„Jakość to, przewidywany stopień jednorodności i niezawodności przy możliwie niskich kosztach dopasowaniu do wymagań rynku”
(E.W. Deming )